E-mail marketing

E-mail marketing na Etsy-ju

Email marketing kot glavno orodje

E-mail marketing na Etsy-ju je nekoliko specifičen, zato sem se odločila, da se danes pogovorimo o tem, kako lahko navkljub Etsyjevim pravilo vseeno gradimo bazo svojih strank.

E-mail marketing je najstarejši način za grajenje baze kupcev.

Saj veste, na vsakem koraku nam ponujajo nekaj brezplačno, samo zato, da bi dobili naš e-naslov in nam pričel pošiljati svoja elektronska sporočila. Če berete to sporočilo, potem ko ste kliknili na povezavo v naših novicah, ste tudi vi napisali svoj naslov v naš obrazec.

Večina nas je pri deljenju podatkov s trgovci postala previdna in naši maili so postali dragi. Skoraj vedno je potrebno zanje nekako plačati, bodisi z nagradno igro, brezplačnim webinarjem ali izdatnim popustom.

Zakaj trgovci in podjetniki, še vedno na tak način kupujemo e-naslove? Jah, zato ker se splača.

Čeprav se nam zdi, da imamo kup mailov, ki jih nikoli ne preberemo, pa so si vsi marketinški guruji edini, da e-mail marketing še vedno deluje. Saj  je od točke, ko pridobimo e-naslov naprej, praktično brezplačen. Od nas terja le še čas in energijo, da redno pošljemo nekaj zanimivega. Nekaj, za kar se splača odpreti elektronsko sporočilo.

Ko nas stranke spoznajo, so zadovoljne z našo storitvijo in izdelkom, potem se bodo vračale.

Kako priti do e-naslova na Etsyju?

Ena izmed največjih slabosti Etsy-ja je to, da smo del platforme, ki nam lahko kadarkoli zapre vrata.

Ena napaka, letimo. 

Večja usmerjenost na lokalni trg, konec zabave za nas. Sprememba algoritma, čez noč lahko ostanemo brez prodaj.

Zato je pomembno, da ob Etsy-ju gradimo še svojo bazo kupcev. Da nimamo vseh jajc v isti košari. Torej Etsy SEO + oglaševanje nam kupca pripeljeta, potem pa se moramo potruditi, da kupca ohranimo. To je še toliko bolj pomembno, če prodajamo izdelke, ki jih lahko kupujejo vedno znova in znova. Recimo materjal za ustvarjanje, oblačila in podobno. Etsy pa nam tega prav nič ne olajša.

Pošiljanje sporočil Etsy-jevim kupcem je dovoljeno samo v primerih, ko:

  • odgovorimo na njegovo vprašanje,
  • mu sporočimo, da smo njegov izdelek poslali
  • imamo vprašanje glede njegovega naročila
  • ko ga vprašamo kako je zadovoljen z nakupom.

Prepovedano mu je pošiljanje različnih novoletnih čestitk, s kodo za popust, ali kakršni koli drugi kontakti, ki niso začeti s strani stranke. Kar pa ne pomeni, da se ne da. Da se, v kolikor nam stranka da dovoljenje za to, ali po domače, če jo prepričamo, da se vpiše na našo mailing listo.

Kako to storimo:

E-mail marketing na Etsy-ju

 Jaz to storim tako, kot vidite na uvodni fotografiji.  Ko se vpiše na mojo mailing listo, dobi kodo za 20% popust za nakup na Etsy-ju. PREPOVEDANO je, da bi ji ponudili popust za nakup v naši trgovini, na naši spletni strani. O ne, če je stranka prišla do nas preko Etsy-ja, ji moramo ponuditi nakup na Etsy-ju. 

Ampak pazi finto: samo prvič! 

Ko jo pridobimo na mailing listo, ji lahko kasneje pošiljamo tudi kode za popust na svoji spletni strani, kar je za nas seveda cenejše, saj nam ni potrebo plačati Etsy-jevih provizij. Če spletno trgovino seveda sploh imamo. 

Drugi način je, da v škatlo damo svoje promocijske materjale, povezavo na Instagram, spletno stran, FB,.. in UPAMO, da bo šla pogledati. Ta metoda je seveda manj učinkovita, saj teh papirčkov pogosto niti ne pogledajo. 

Tretjo verzijo pa mi je pred kratkim predstavil Miha, ki že uspešno ponuja svoje storitve različnim picerijam, kjer se odlično obnese. 

Ker se mi zdi storitev zanimiva tudi za Etsy podjetnike, sem se strinjala, da vam jo predstavi:

Mysterybox

Tako svojo storitev predstavi Miha Petek:

V vseh marketinških knjiga piše, da je težko priti do kupca, saj je to zelo drag proces. Veliko ceneje je da obstoječega prepričamo da ponovi nakup ali pa da nas priporoči naprej. Seveda je največja zmaga če ga spremenimo v lojalnega ali zvestega, ki se bo vračal po še in še. 

Tudi Facebook spreminja algoritem, mar ne?

Poznamo kar nekaj dobrih orodij s katerimi motiviramo kupce k ponovnem nakupu. Skoraj ni več online trgovca ki nebi imel svoje FaceBook strani ali Instagram profila, kjer sproti in lažje informira uporabnike o svojih tekočih zadevah. Kakorkoli sta ta dva vira nepogrešljiva za naš online marketing, moramo priznati, da je naš FB ali Insta profil v resnici daleč od tega da je naš. 

Pred nekaj dnevi se je to lepo pokazalo, ko je Instagram ukinil profil uporabnika z imenom »meta«. Tako na lepem, ko se je preimenoval v META in je potreboval profil s tem imenom. Šele ko je prišlo do objave tega spornega dejanja preko znanega novičarskega portala, se je zadeva uredila v prid uporabnika, ki je registriral to ime (meta) že leta nazaj.

Če se katerakoli platforma odloči da ji nisi všeč ali kar je še bolj pogosto, ko nadgradi svoje pogoje uporabe si s svojo vsebino ki je bila še včeraj sprejemljiva, danes kaj hitro v prekršku. 

Edini pravi (ali lastniški) kapital v rokah on-line marketinga je e-mail baza uporabnikov. Če se uporabnik registrira ali prijavi na naša promocijska sporočila ali pa kako drugače potrdi naše pogoje uporabe, od tega trenutka v naših rokah pristane uporabnikova privolitev, ki jo potrebujemo za e-mail obveščanje.

S to pravico pa pride seveda tudi odgovornost. Če bomo uporabnikov e-mail uporabili na nepravi način, če bo obveščanja preveč, če bo preveč splošno ali v očeh uporabnika kako drugače nesmiselno, kaj kmalu lahko izgubimo njegovo zaupanje.

Skrivnosti privlačijo

Pri Mystery boxu smo nadgradili kartončke, ki jih priložite paketu. Na škatlo z izdelkom namreč namestimo qr kodo, ki vabi k razkritju “skrivnosti”.

Zaenkrat to se pretežno uporabljamo pri dostavi hrane. Ampak če deluje pri dostavi hrane, zakaj nebi tudi pri ostalih dostavljenih paketih?

MysteryBOX – vsak paket spremeni v skrivnostno škatlo

Na notranji strani embalaže je nalepljena nalepka, na kateri je edinstvena QR koda. Spodaj pod QR kodo, pa je glavni CTA (call-to-action)  sporočilo: »Poskeniraj in odkrij svojo današnjo skrivnost …«.

Uporabnik vzame telefon in poskenira QR kodo, ki mu odpre spletno aplikacijo ta pa mu mu razkrije skrivnost. Ta skrivnost pa je seveda kupon ki motivira kupca k naslednjem nakupu. Da se nakup zgodil čimprej, se ob kuponu prikaže odštevalnik časa, ki informira do kdaj ima kupec čas da to super ponudbo vnovči. Sicer se mu super vsebina izmuzne iz rok …

Uporabnika v bistvu lovijo na njegovo radovednost. Dovolijo mu odkriti »skrivnost« edino če dokonča registracijo in takrat oz. na takšen način se pridobi njegov e-naslov. 

Pri picah deluje tako:

  • 50% vseh uporabnikov poskenira QR kodo

  • 40% vseh uporabnikov se registrira (pridobljeni email!)

  • 27% vseh uporabnikov se odloči za naslednji nakup

Bi želeli poskusiti? Za več informacij preverite spodnjo povezavo:

https://www.mysterythings.com

Slika, ki vsebuje besede besedilo, primer, pripomoček Opis je samodejno ustvarjen

Stopite na pot znanja in odprite in nadgradite svojo Etsy trgovino v svojem tempu.