Kot vedno moramo tudi tokrat razmišljati o naših ključnih strankah.
Kdo so naše ključne stranke pri božičnih in Halloween okraskih?
Gospodinjstva?
In kdaj začnejo gospodinjstva okraševati svoje domove za Halloween? Takoj v začetku oktobra. Američani in UK so sploh navdušeni nad okraševanjem in lahko s tem pričnejo že veliko prej kot smo tega vajeni pri nas.
In kar je še pomembno, mnogi ne bodo uporabili istih okraskov kot lani, ampak bodo za vsako leto kupili nove, trendovske okraske.
Let’s reverse engineer this… ali po domače, izračunajmo časovnico.
Če hočejo okraske naročiti po spletu in nimajo Amazon Prime naročnine (ki bi jim zagotovila dostavo v enem dnevu), ampak računajo na dostavo v tednu ali dveh, smo prišli na sredino septembra.
Če so to kupci, ki si vzamejo čas za raziskavo trendov in ne bodo naročili že takoj prvi dan ko pričenejo brskati po spletu, je to še kak teden ali dva prej… kar pomeni, da smo že na koncu avgusta (ko imajo nekaj več časa) ali v začetku septembra.
Merchendiserji?
Kaj pa, če so naše ključne stranke merchendiserji oziroma ljudje, ki za praznike okrašujejo trgovine, javne prostore, ki to običajno storijo še vsaj dva tedna prej kot prva gospodinjstva okrasijo svoj dom.
Pred tem pa morajo to okraševanje še dobro premisliti, načrtovati in zagotovo nočejo ničesar tvegati in hočejo izdelke pri sebi že vsaj mesec dni prej.
Če razmišljamo o njih, smo pa že malce pozni.
Zagotovo pa smo pozni, če zdaj šele razmišljamo in izdelujemo prototipe izdelkov za Noč čarovnic.
Tudi če pogledamo po fizičnih trgovinah z okraskih (pojdite na sprehod v KIK).
Opazili boste, da imajo mnote že julija v prodaji okraske za Halloween.
To je 4 mesece pred samim praznikom!
Enak trend se ponavlja pri božičnih okraskih. To strankam sporoča, da se je počasi treba pripravljati na prihajajoče praznike, ker pomeni, da tudi same padejo v to vzdušje. Verjetno ne ko je zunaj preko 30 stopinj, ob prvi ohladitvi pa vsekakor.
Če prodajaš okraske in izdelke, ki so sezonski (majice s halloween napisi, svečke, dekoracije), zate to pomeni, da moraš imeti te izdelke v svoji trgovinici vsaj začetek julija. Če pa pogledamo graf kdaj stranke začnejo iskati halloween izdelke, pa vidimo, da se krivulja začne dvigovati že maja!
Poglejmo si še tabelo, ki prikazuje trend iskanj za božično obarvane izdelke.
Tudi tu, vidimo, da stranke prav tako začnejo iskati izdelke že maja, krivulja pa se začne strmo dvigovati že julija.
K majskemu dvigu iskanj pripomore še en trend: Christmas in July, praznovanje, ki je popularno pri ljudeh, ki do razseljeni po različnih državah in se enkrat letno dobijo. Tisti, ki se dobivajo poleti, so uvedli trend praznovanja Božiča v juliju.
Kaj pa če prodajaš izdelke, ki niso tematsko obarvani, a so primerni za božična darila?
Če pogledamo spodnji graf za keyword ‘christmas gift’ vidimo, da se začne iskanje rahlo dvigati že julija, strmo se pa krivulja začne dvigati septembra.
To pomeni, da je idealno, če je trgovina karseda založena že septembra, ko stranke začnejo iskati božična darila.
Poglejmo še nekaj datumov za leto 2024:
Black Friday 29.11.
Small business Saturday 30.11.
Cyber Monday 2.12.
To so dnevi, ko je na Etsy največ obiskovalcev in največ kupcev. Dnevi, ko je višek nakupov za darila. Kar pomeni, da moramo biti na te dni pripravljeni, tudi če ne bomo imeli popustov.
Če pošiljaš s Pošto Slovenije, so prenosi novembra in decembra daljši – celo tam do 21 dni, zato je potrebno določiti zadnji dan za pošiljanje najkasneje 4.12 če želimo, da stranke dobijo naročeno do božiča.
Če gremo torej po korakih nazaj:
če je zadnji dan, da ti odneseš na pošto, 4.12. in večina strank naroča med 29.11 in 2.12 moraš imeti produkte takrat že na zalogi, pripravljene za pošiljanje.
Seveda lahko nudiš hitro pošiljanje, a imej v mislih, da marsikatera stranka ne bo želela plačati dodatnih stroškov in bo raje poiskala podobne izdelke, ki so krajevno bližje bodo prišli pravočasno za cenejše.
Zakaj je dobro to vedeti?
Na kratko zato, da smo pripravljeni in smo s svojimi izdelki prisotni takrat, ko jih stranke iščejo. In pa da prehitimo konkurenco.
Upoštevati pa je treba tudi dejstvo, da Etsy strankam ob izdelkih prikazuje, kdaj bodo dostavljeni, in pa da v searchu preferira izdelke, ki so poslani hitro.
Kako se lahko pripravimo?
– Imamo najbolj prodajane izdelke na zalogi, da jih lahko hitro pošljemo. Dolgi časi izdelave so lahko problematični za stranke.
– Dodobra založimo trgovino, da imajo stranke veliko izbire.
– v naprej pripravimo marketinški materijal za oglaševanje. Če bomo polno zaposleni z izdelavo izdelkov, nam zna zmanjkati časa za oglaševanje.
Se v svojem biznisu počutiš osamljeno?
Podjetniki ki imajo mentorja in se družijo z drugimi podjetniki, s katerimi lahko delijo in predebatirajo ideje, narčte in strahove so že v prvem letu za 500% bolj uspešni kot podjetniki, ki so na poti vedno sami.
Druženje v ekipi podjetnikov ti pomaga hitreje napredovati.
Pretok znanja je veliko večji in hitrejši, kot če hočeš vse informacije izbrati sam.
Vzpodbujajo te z zgledom in svojimi uspehi.
Opozorijo te na napake.
Pomagajo ti vstati, ko si na tleh (oh boy,.. vsi smo kdaj na tleh), se s tabo veselijo uspehov.
V družbi podjetnikov dobiš sodelavca, ki si ga želiš.
Družba podjetnikov je neprecenljiva in vredna vsakega evra.
Pridruži se You Rock Teamu in napreduj hitreje.