Pozor! V zadnjih tednih, mesecih, se na pojavlja vedno več in več spletne prevar, ki poskusijo izkoristiti Etsy prodajalce.

Pozor! Spletne prevare na Etsy-ju!

Pozor! V zadnjih tednih, mesecih, se na pojavlja vedno več in več spletne prevar, ki poskusijo izkoristiti Etsy prodajalce.

V zadnjem času se je število poskusov prevar, ki ciljajo na
prodajalce Etsy, izjemno povečalo.

Poskusi prevar so že tako izpopolnjeni, da izkušeni podjetniki Etsy potrebujejo pomoč pri njihovem prepoznavanju. Novi prodajalci, ki so imeli le eno ali dve prodaji ali pa sploh nobene, so še bolj ranljivi in marsikdo jim nasede.

Vsak dan dobivam vprašanja na to temo in vsak dan je nova
objava v FB skupini Slovenski Etsy podjetniki, kot tudi v tujih Etsy skupinah.

Kako prepoznati prevare?

Trenutno so zelo razširjene prevare z lažnim predstavljanjem.

 

Goljufi stopijo v stik s kupci, bodisi kar preko Etsy sporočil (kar jih naredi še bolj avtentične), v katerem trdijo, da so na Etsy kupili izdelek, a da Etsy potrebuje vaš e-naslov, da lahko zaključi prodajo.

Še bolj sofisticirana so sporočila, ki vam jih (navidezno) pošlje Etsy in od vas zahteva e-mail s poverilnico za zaključek transakcije.

Potem vas bodo poskušali prepričati, da potrebujete dobroimetje, če želite dobiti nakazan znesek.

V nedeljo sem "prodala" svojo 1. sliko. Od Etsyja sem prejel e-poštno sporočilo s povezavo za dokončanje nakupa. Prej nisem vedel, da moram imeti 300€ kritja na kartici in 300€ na računu in limit v tem primeru ne šteje. In tako so se začele težave. Banke so bile zaprte 3 dni, poskusil sem z nakazili in pologi na račun, vendar nisem uspel dokončati postopka v času, ki je bil na voljo. Ko sem prejela push obvestilo na NlbPay, so mi z MasterCarda vzeli 290€, nato pa bi moral z računa nakazati še 30€, vendar je bilo pozitivno stanje samo za dober znesek, ne pa +300€ na računu. . S tem bi morala prejeti plačilo in vrnjene transakcije. Denarja pa nisem mogla položiti niti na bankomat, ker storitev ni bila na voljo. Ali je to nateg ali je to praksa Etsy?

Kako se lahko zaščitite pred goljufijami na Etsyju ali kateri koli spletni tržnici?

Uporabite Etsyjev sistem za sporočanje: izvajajte vso
komunikacijo in transakcije prek Etsyjevih sporočilnih in plačilnih sistemov,
da zagotovite svojo zaščito in dostop do podpore strankam.

Izogibajte se zunanjim plačilnim zahtevam:

Pri Etsyju velja pravilo, da mora vsa komunikacija s kupci
potekati prek platforme Etsy. To pravilo je tu zaradi njihove in vaše zaščite.
Velja tudi, če so vas prvič kontaktirali na Etsyju in vas poskušali prepričati,
da opravljate katero koli dejavnost zunaj Etsyja. Še posebej bodite previdni
pri vseh zahtevah za plačilo ali dostavo, ki niso prek platforme Etsy.

Preverite naročila na Etsy Shop Manager, če stranka trdi, da
je naročila, vendar ne more plačati. Imeli boste označeno »Naročilo 1, ni
plačano«, hkrati pa boste od Etsyja prejeli email, da imate naročilo, vendar
plačilo še vedno poteka, in ga ne pošljite, dokler ni označeno kot Plačano. To
se zgodi redko. Ampak je. V tem primeru (če ste nanj naročeni) boste prejeli
tudi elektronsko sporočilo o transakciji.

Drug preprost način za preverjanje pristnosti je kopiranje
in lepljenje besedila v iskalnik Google.
Če gre za neželeno pošto, se boste
prepričali, da je resnična. (Enako velja za vse »zaskrbljene« delitve na
Facebooku, ko iščejo krvno plazmo za (že) tridesetlet pokojnega mladega očka,
lastnika stare fotografije ali kaj podobnega.

Prijavite sumljivo dejavnost: 

Če naletite na sumljiv seznam
ali prodajalca, lahko to prijavite podpori za stranke Etsy.

Če niste prepričani, lahko seveda vprašate, če pa vam
“smrdi”, lahko zadevo v 99% vržete v spam in označite kupca.

 Še več o različicah prevar in o tem kako ukrepati, si lahko preberete tudi na Etsy-ju.

Primeri:

Facebook
Twitter
LinkedIn