Glavna novost meseca avgusta, ki je gotovo dvignila največ prahu v krogu Etsy prodajalcev je nova značka, ki jo je Etsy pripravil za tiste najbolj zaupanja vredne prodajalce. Govorimo seveda o Star Seller znački.
Kot vedno, ko Etsy pripravi kako novost, je bilo tudi tokrat najprej veliko hude krvi, nekaj napak pri izračunih ter veliko nestrinjanja s kriteriji. Kako vroča bo juha, ki se kuha, pa bomo izvedeli 1. septembra, ko značka stopi v veljavo.
Za vas sem se malce poglobila v pravila, pregledala forume, poslušala videe “Etsy gurujev” in pripravila kratek pregled ter komentar.Star
Star seller značka
Star Seller značka naj bi prepoznala in nagradila Etsy prodajalace, ki kupcem konstantno zagotavljajo odlično nakupno izkušnjo.
Na Etsyju trdijo, da kupci najbolj cenijo:
- da prodajalci hitro odgovori na njihova vprašanja,
- da so izdelki poslani do določenega roka,
- prodajalci imajo same 5* ocene kupcev.
S prvim septembrom bo tako Etsy nagradil prodajalce, ki dosegajo kriterije s posebno znački, ki nam jo bodo “nalepili ” nekam na trgovino. Kam in kako bo to izgledalo? To se še ne ve.
Trije glavni pogoji za pridobitev Star Seller značke
- Etsy trgovino morate imeti že vsaj 90 dni.
- V zadnjih treh mesecih (skupaj) morate imeti vsaj 10 naročil
- In za okrog (?) 300 $ (250 €) naročil (predvidevam, da je izraz okrog uporabljen zato ker se prilagaja glede na valuto v kateri prodajamo).
Dokler prodajalec ne dosega teh kriterijev, ne more dobiti Star Seller značke, ne glede na to, kakšno je njegovo povprečje.
To je seveda kar veliko sito, saj zelo veliko (večina) prodajalcev ne dosega tega kriterija. Ali je to spodbuda za to, da bodo pripeljali trgovino do točke, ko bo izpolnjevala pogoje, ali ravno nasprotno, bo moral odgovoriti vsak posameznik zase. Če želimo biti uspešni, na Etsyju potem bi rekla da ja. To bi moral biti tako ali tako naš prvi cilj. Redne prodaje.
Sekundarni kriteriji:
Ko dosežemo prve tri kriterije, pa veljajo naslednji, ki se na novo preračunajo vsak mesec in zajemajo podatke za pretekle tri mesece:
95% response rate
Ki zahteva, da moramo na vsako (prvo) strankino sporočilo odgovoriti v roku 24ih ur.
Torej ne na vsako, ampak samo na prvo. Če si s stranko dopisujemo še naprej, ne šteje več. Ampak pozor, če nam stranka napiše novo sporočilo in ne nadaljuje “kače” od prej, spet šteje za novo sporočilo. V tem primeru ji moramo ponovno odgovoriti.
Zdi se mi, da Etsy še sam ne ve, kdo med prodajalci so njihove ključne stranke. Po eni strani je stran, ki promovira nakup direktno od ustvarjalcev, vse druge zahteve, ki jih imajo pa so pisane na kožo večjim ekipam, ki so sposobni narediti vse zelo profesionalno. Od fotografij, videov, SEO in podobno. Seveda pa večje ekipe ne delajo med vikendi in prazniki, da bi v tem času odgovarjali na sporočila. In čeprav tudi sama odgovorim na strankina vprašanja prej kot v 24ih urah, pa zagovarjam ločevanje prostega in delovnega časa in občasen odklop od telefona.
Ponujene možnosti:
- Če ne želite odgovarjati na sporočila med vikendi in počitnicami, se kot odgovor šteje tudi avtomatski odgovor, ki si ga nastavite na Etsyju. Vendar za največ 5 dni vnaprej, kar pomeni, da si ga morate nastaviti vsak vikend,
- lahko si pomagate z “snippetsi” torej shranjenimi sporočili, ki jih pošljete z enim klikom,
- tretja možnost pa je tudi “vacation mode”, v času “počitnic” čas za odgovore ne teče, vendar vaši izdelki tudi niso vidni strankam.
- Vsiljeno pošto nujno označite kot “spam”. V tem primeru se sporočilo ne bo upoštevalo pri izračunih.
- Prav tako se ne bo upoštevalo sporočil, ki jih boste po odgovoru označili kot neprebrane.
Osebno se mi zdi, da če je kriterij dejansko postavljen za zadovoljstvo strank, potem avto-reply gotovo ni rešitev, ki bi osrečila stranko. Kvečjemu nasprotno. Eno nepotrebno sporočilo v nabiralniku več. Minutka več, ki jo stranka zapravi na telefonu.
95% pošiljanje znotraj za to določene roka in s sledenjem.
Rok za pošiljanje:
tega seveda določite sami, zato je prav, da določite rok, ki ga z lahkoto izpolnjujete. Pri tem je kriteriju je tudi zaradi zadovoljstva strank vedno bolje, da pošljemo raje kak dan prej kot kak dan kasneje. Če imate pogosto težave z pravočasnim pošiljanjem, raje nastavite kak dan več.
Nikjer pa nisem zasledila informacije, kaj se zgodi če podaljšamo rok za pošiljanje tekom izdelave izdelka (če čakamo na strankino povratno informacijo ali potrditev. Če je kdo opazil, se priporočam za informacijo.
Sledenje:
Pogoj: 95% naročil, vrednosti nad 10€ mora biti poslanih s sledenjem. Ta kriterij ne velja povsod in za vse valute. V kolikor prodajate v USD velja, da morajo biti s sledenjem poslana vsa naročila, ne glede na vrednost.
Pošiljanje s sledenjem iz Slovenije na srečo ni bistveno dražje kot pošiljanje brez njega, zato smo v Slovenskih Etsy podjetnikih že večkrat ugotovili, da je za večino precej smiselno, da vse pakete pošiljamo s sledenjem. Še več, mnogi se zaradi zapletov s pošto Slovenije odločate/mo celo za pošiljanje s hitro pošto.
Težave:
- Težava se pojavlja pri “custom” digitialnih izdelkih, ki jih ne morete predhodno naložiti na listing, ampak ga običajno prodajalci označite kot fizični izdelek, da dopušča možnost varijacije.
- V nekaterih državah (UK, Kanada) je sledenje bistveno dražje kot pošiljanje brez sledenja zato ga stranke ne pričakujejo in ga je tudi nesmiselno uporabljati, hkrati pa bodo zdaj na nek način obvezani k temu.
- Pattern: Etsy prodajalci, ki uporabljajo Pattern kot osebno stran, morajo trenutno vpisati sledilno številko tudi v Etsy. Tu se je spet izkazalo, kako nesmisleno je uporabljati pattern kot svojo spletno stran. Etsyeva platforma – Etsyjeva pravila.
Rešitve:
- Digitalne datoteke: Na Etsyju priporočajo, da v tem primeru še vedno izberete digitalni izdelek, na listing pa naložite vzorčni izdelek, na kateremu jasno označite, da bodo pravo datoteko dobili naknadno. To datoteko lahko pošljete preko Etsy messages, na elektronsko pošto ali preko programov za pošiljanje datotek.
- V kolikor tega nočete ali ne morete, menda* (se govori) obstaja “hack”, ki vam pošiljke velja tudi če izberete “other” in ročno v okvirčeka napišete brez sledenja, ali kaj podobnega. Bomo videli kako dolgo bo obveljala ta opcija. Opazila sem namreč, da kot poštnega posrednika pri pošiljkah poslanih preko pošte Slovenije, ni vem mogoče izbrati končnega ponudnika (USPS), kar smo izbrali zaradi boljšega sledenja, ampak nas opozori, da format številke ni pravi.
- To pravilo je na nek način voda na mlin slovenskih prodajalcev, ki smo povečini že navajeni pošiljanja s sledenjem.
*Čeprav ravno po kolobocijah s pošiljanjem v zadnjem letu in pol res ne moremo zanikati kako pomembno je sledenje, tako za prodajalce kot za kupce in koliko sivih las nam to prihrani, teoretiki Etsy zarot sklepajo, da je ravno pošiljanje s sledenjem ali preko Etsy shippinga glavni razlog, da je ta kriterij zajet v oceno. Prepričani so namreč, da želi Etsy na ta način še dodatno zalužiti na račun prodajalcev. Gotovo je v tem tudi zrno resnice.
95% ali več ocen s 5 zvezdicami.
Spomladi sem namreč dobila kar dve oceni z 1*, ki sta bili, po mojem mnenju sicer povsem neupravičeni in gotovo ne pričajo o mojem dobrem/slabem poslovanju, vendar so od takrat očitno že minili trije meseci, saj me je pričakal perfekten rezultat.
Seveda sem vedno prva, ki se bom potrudila za zadovoljstvo strank, vendar pa menim, da je to kriterij pri kateremu imam navkljub trudu najmanj vpliva.
Kot prvo je nerealno pričakovati, da bomo dobili samo odlične ocene. Razlogov zakaj je to tako, je veliko. Od nesreč, ki se lahko pripetijo, strank, ki slabo berejo, imajo nerealna pričakovanja, zastojev na pošti, veliko strank pa preprosto nikoli ne bo dalo 5*. Kot kupcu mi je to edino pravilno. Jaz se pri nakupih vedno zanašam na komentarje in ocene strank, in če vidim, da ima nekdo vse ocene s 5*mi je to presneto sumljivo. Ocene z nižjim številom zvezdic, pa mi povedo veliko, tako o izdelku kot tudi o prodajalcu. Pove mi, na kaj moram biti posebej pozorna, način kako prodajalec odreagira na oceno, mi pove kakšen odnos ima, hkrati pa mi manj kot odlično ocena pove, da so ocene realne.
Zdi se, da je ta kriterij preveč strog, misim, da bi moral biti, ali rahlo nižji, ali pa obračunavati povprečje. Je pa res, da ima večina Etsy kupcev odlične ocene že tako ali tako, in če želijo nagraditi najboljše, morajo biti kriteriji visoki, sicer je vseeno, če jih ni.
Korenjček in palica ali kaj s Star Seller značko sploh pridobimo?
V nasprotju z lanskoletnim ODR, ki je kaznoval tiste s slabšim customer serviceom, (lahko celo z zaprtjem trgovine) dela naša bodoča značka na principu nagrajevanja. Žal je nagrada zaenkrat še precej zavita v meglo. Niti ne vemo kako naj bi značka izgledala, niti kje in kako se bo prikazovala. Vse prednosti so zaenkrat označeni z “potencialno, mogoče, nekoč” in podobnimi izrazi.
- Z značko se ne smemo pohvaliti, nikjer ne smemo označiti, da smo star seller, še huje, to se lahko kaznuje z takojšnjim odvzemom značke.
- Obstaja možnost, da bomo promovirani s strani Etsyja (med koliko in koliko milijoni kupcev? Le kakšne so šanse?)
- Zaenkrat zaradi tega ne bomo imeli prednosti v iskalniku? Zaenkrat?
- Izstopali bomo med konkurenco (bomo videli kako opazna bo značka, in kako jo bodo kupci dojeli)
- Morda bomo imeli zaradi tega več prodaj.
Se splača potruditi?
Glede na stroge kriterije, Etsy zagotovo ne želi, da bi pridobil značko vsak drugi prodajalec, saj bi se s tem povsem razvrednotila, zato si mislim, da bo nekaj vpliva na odločitev pri nakupu že morala imeti. Vse je odvisno od tega, kako bo prikazana. Osebno pričakujem, da bo prikazana podobno kot je prikazana značka bestseller.
V nasprotju z bestseller značko imamo tu vsaj kriterije, kako jo pridobiti.
Ali je vredno pa je po mojem mnenju odvisno od tega, koliko nam manjka za doseganje kriterijev.
Lahko pa ste prepričani, da so na Etsyju naredili kar nekaj kalkulacij, testov in primerjav, da so določili, kateri je optimalni odstotek prodajalcev, ki bodo imeli značko in na podlagi tega pripravili kriterije, zato ni pričakovati, da bi se kriteriji bistveno spremenili.
Koliko energije vožiti v pridobivanje Star Seller značke?
- Če nam zmanjka že pri prvih treh kriteriji, potem vsekakor. To namreč pomeni, da bo trgovina imela redne prodaje. Če tega ne želimo, potem se nima smisla sploh truditi s trgovino.
- Če že dosegate kriterije ali vam manjka čisto malo, tudi. Absolutno. Seveda se bom potrudila, da odgovorim stranki v 24ih ura namesto v 27ih, paket bom oddala točno ali raje prej, namesto dan prepozno. Paketek bom pozorno zavila, pazila bom, da bom prijazna in ustrežljiva. Potem ko bo paket dostavljen, bom stranko prijazno prosila za oceno. Ampak to počnem že zdaj, ne zaradi ocene ampak zaradi stranke.
- če bi morala zaradi tega bistveno spremeniti svoj poslovni model.
- zaradi tega začela pošiljati s sledenjem, če tega zdaj ne počnem in strankam ne morem upravičiti cene.
- se pustila strankam izsiljevati zaradi 5* ocen
- spala s telefonom pod blazino, ali imela ponoči vklopljen zvok na telefonu
Sama prav veliko od značke ne pričakujem, Po trenutnih rezultatih se sicer kvalificiram in se veselim tega, da me morda rezultati postavijo na laž.
Se pa zavedam, da se lahko kadarkoli zgodi kak ups in ostanem brez nje.
Bomo videli kaj se bo iz tega izcimilo.
Kaj pa vi?
Se veselite, vas jezi, ste v dvomih?
Dosegate kriterije? S katerim kriterijem imate največ težav?
Vesela bom vašega komentarja