9 poudarkov iz YouTube videa Starle Moore, ki ti bodo pomagale ohraniti in razviti Etsy trgovino.
V začetku tedna sem v skupini slovenski Etsy podjetniki delila YouTube video Starle Moore, kjer je povzela in komentirala Etsyjev vsakoletni dogodek, ki ga pripravijo za vlagatelje.
Ker je povzetka za skoraj dve uri in ker so obravnavali vroče teme, ki se tičejo vseh prodajalcev, sva z Majo Zurovac za vas pripravili povzetek povzetka. Samo najnujnejše, kar res moraš vedeti, saj lahko vpliva na obstoj tvoje trgovine.
Zagotovo si v zadnjih mesecih že opazil_a težave, s katerimi se spopadamo tako Etsy prodajalci kot tudi sam Etsy.
Od scammerjev, AI slik do (pre)velike ponudbe določenih izdelkov. Govorimo predvsem o nizko-kvalitetnih, nizko cenovnih izdelkih, ki so bodisi kopije, bodisi dropshipping izdelki iz kitajske, vintage izdelki, ki to niso, in podobno.
To ni nič čudnega, saj se je na spletu razbohotilo raznih wannabe easy milijonarjev, ki služijo predvsem na tem, da prodajajo (povsem nerealne) zgodbice, kako se na enostaven način obogateti na Etsyju.
No, ne samo da se na tak način ne obogati. Še vsem tistim, ki delajo(mo) kvalitetno, s srcem, uporabne rokodelske ali umetniške in izdelke so znatno otežili delo.
V kombinaciji s scammerji in z Ameriško gospodarsko krizo ter lokalizacijo sem se tudi sama večkrat vprašala:
Je z Etsyjem konec? Si sploh še želim biti del te zgodbe?
Potem ko sem poslušala Starlin video, sem dobila kar nekaj novega zagona.
Končno smo dobili potrditev, da se Etsy težav zaveda težav in da (končno) ukrepajo proti temu.
Pa si poglejmo, kako:
1. Deaktivacija listingov, ki kršijo pravila:
Deaktivirajo in bodo deaktivirali trgovine za najmanjše prekrške
Zaradi velikega števila prodajalcev ( v nekaj mesecih so prišli s številke 6 mio na 9 mio) ni nobene možnosti, da bi vse pregledovali ljudje, zato je to prevzel AI, ki pa ne zazna “sivine”.
Izbira samo med: Si ali nisi kršil pravila?
Če si jih kršil, ti avtomatsko zaprejo trgovino.
In kar je še najhujše, brez opozorila, brez razlage in pogosto brez možnosti ugovarjanja.
Kaj lahko storimo, da se nam to ne bo zgodilo:
Natančno preberemo Etsyjeva pravila, dosledno jih upoštevamo in si jih ne poskušamo razlagati po svoje.
2. Print on Demand (POD) izdelki morajo biti fotografirani točno takšni, kot so.
Etsy zato zahteva, da je izdelek fotografiran na fotografiji, ki jo pripravi supplier (recimo Printify). Ali še bolje, da prodajalec kupi sample (vzorec) in fotografira sam. Tako bo tudi bolj izstopal v poplavi enakih fotografij.
Mnogi listingi s kupljenimi mock-upi so in bodo deaktivirani.
‘’If an item is created with production assistance, the listing’s photos should be of the finished product or an image supplied by the production partner that accurately depicts the item the buyer will be receiving. Sellers are responsible for ensuring that these images properly represent their finished items.’’
https://www.etsy.com/legal/sellers/
https://www.etsy.com/legal/handmade
https://www.etsy.com/legal/policy/listing-image-requirements/253962679005
3. Resellerji bodo deaktivirani
S pomočjo AI bo Etsy pregledal listinge s pomočjo reverse image search, in če se bodo fotografije pojavljale na velikih marketplacih, kot so Temu Alibaba in podobno (lastne strani in podobno ne štejejo), bodo listingi deaktivirani.
4. Omejevanje števila novih prodajalcev
Z uvedbo 15€ vložek v odprtje trgovine bodo pregnali “low-effort sellerjev” (tiste, ki želijo na hitro zaslužiti brez dela).
Hkrati bodo naredili čistko in počistili platformo prodajalcev, ki objavijo 100 listingov na dan – želijo se vrniti nazaj na ročno izdelane izdelke in unikatnost.
5. Prednost dobrim listingom in dobri izkušnja kupcev
– pomembna je kvaliteta listinga in fotografij – prvič poudarjajo pomembnost fotografij
– cene poštnine in zanesljivost prodajalca – pošiljanje v roku!
– ocene kupcev
– pogostost vračil
– unikatnost listingov
6. Print on demand in fotografije:
Pozor pri POD fotografijah in uporabi mockupov, ker bo to delal AI, in če si bodo listingi podobni, jih bo etsy potisnil nižje v search, saj tudi kupce zmede, če vidijo 15 enakih oz skoraj enakih produktov.
Design mora biti ustvarjen s strani prodajalca
Pozor tudi pri uporabi grafik iz Creative Fabrica in podobnih.
Kupljeni designi brez kostumizacije to niso. Lahko se prodajajo designi, ki so skupek različnih designov, pobrani iz platform, kot so Creative Fabrica in Canva, ampak tako, da k njim dodate ustvarjalnost.
‘’A designer is a seller, who has come up with an original design, pattern, sketch, template, prototype or plan to be produced by in-house shop members or a production partner. Simple customization, such as selecting colors, shapes or choosing from ready-made options, is not considered design on Etsy.’’
7. Večji poudarek na Gift mode
8. Loyalty program
9. Poudarek na Etsy aplikaciji
Ker večina ljudi kupuje preko telefona ali tablice, v Etsy aplikaciji. In ker se te stranke pogosteje vračajo kot stranke, ki kupujejo preko računalnika, bodo dali več poudarka na dodatni razvoj Etsy aplikacije.
Zato vedno preveriti:
– kako tvoja trgovina izgleda na telefonu.
– vse pomembne informacije imejte na grafikah (fotografijah), saj opisov na telefonu nihče ne vidi, ne bere in ne .
Zakaj bi jim verjeli?
Zakaj bi verjeli, da Etsy resnično namerava izpeljati te spremembe?
Prvič zato, ker so tokrat tudi sami prepoznali, da jim gre na slabše, da imajo veliko težav in da se jim slabša ugled.
Kar je še bolj pomembno pa je, da so to opazili vlagatelji. In če vlagatelji niso srečni, nihče ni srečen.
Nekatere spremebe že uvajajo, na nekatere bomo še čakali, katere med njimi pa verjetno tudi ne bodo izpeljali.
Mi bomo zagotov bdeli nad dogajanjem. 🙂
Če želite objav kot je ta, ne želiš zamuditi, se prijavi v novice in dobil_a jo boš direktno v svoj e-nabiralnik.