Bolje vrabec v roki, kot golob na strehi? Res?
Kako postaviti ceno svojim izdelkom, je vprašanje, ki si ga zastavi vsak ustvarjalec.
Ustvarjalci, umetniki, rokodelci, res ne smemo zadovoljiti z “vrabcem”, kar se cene tiče. Če rečemo da je vrabec cena, ki bi jo za podoben izdelek plačali, če bi izdelek kupili v eni izmed nizko-cenovnih trgovin ali celo preko spleta s Kitajske.
Kot podjetnik, ki tvega svojo varnost za posel, morate zaslužiti več
Menda ne presedite cele dneve ob razvijanju svojega posla, (jap posla), zato da bi na koncu, ko odštejete vse stroške (ste jih kdaj prepračunali), delali za manjšo plačo kot bi jo dobili v “navadni” službi. Za”minimalca” ali še manj?
Seveda ne! Kot podjetnik, ki tvega svojo varnost za posel, morate zaslužiti več, ne manj.
Seveda, je povsem normalno, da podjetnik, ki začenja svojo pot, nekaj časa dela minus. Leto ali dve, nato še kako leto “nulo” in šele kasneje začne delati z dobičkom. Zato je super, če lahko pričnemo s poslom kot hobi, kot dodatni dohodek. Vendar pa naše cene tega ne smejo izražati. Naše cene morajo že v začetku odražati ponos, veselje do dela, dodano vrednost, kot jo ponujajo naši izdelki, ki so drugačni, boljši, nekaj posebnega. Izdelani s srcem, kot radi rečemo.
Prihodek od prodaj, ki priteče na račun ni "moj".
Seveda, super je videti kup naročil. Dneve in tedne “gasim požar”, ker imamo toliko dela, da se ne vidim ven. Delam, delam in znesek ki priteče na račun, je velik. A pogosto radi pozabimo, da ta znesek ni MOJ. Ta znesek moram razdeliti med dobavitelje materialov, pošto, Etsy, računovodje, državo in ko poravnam vse stroške, mi ostane evro, dva, tri.. na uro? Se vam je to že zgodilo? Bi sprejeli službo za tri evre na uro? Ne? Se mi je zdelo. Tudi jaz ne.
Jamranje nad drago poštnino, provizijami in podobnimi stroški tudi ni najbolj na mestu.. oni zaračunajo toliko kot se jim zdi prav. Mi moramo ta znesek všteti v ceno.
Tabela za pomoč pri izračunu cene.
V tabeli, ki jo prilagam, sem upoštevala dva možna izračuna.
Takšnega, ki upošteva vse stroške, ki jih vpišete v tabelo ali stranske tabele.
In takšnega, ki izhaja iz “na koncu meseca želim imeti 1000 Eur plače” iz katerega lahko izračunamo ALI JE SPLOH MOGOČE IZDELATI in PRODATI toliko izdelkov, kot jim moram, da si zaslužim takšno plačo. Ker ne smete pozabiti, da nam ne vzame čas samo izdelava, temveč tudi prodaja. Urejanje spletne strani, pisanje objav na Instagramu, Pinterestu… to nam lahko vzame celo več časa kot sama izdelava izdelkov.
Tabelo dobite na spodnji povezavi.
Poigrajte se z njo in poskušajte upoštevati vse vidike.
Najverjetneje si boste izračunali ceno, ki je bistveno višja, kot jo imate zdaj, ali kot se vam zdi možna za tak izdelek. A imejte v mislih, da VI NISTE VAŠA STRANKA, vi morda niste pripravljeni plačati takšne cene. Vaša stranka pa izdelka ne zna izdelati sama, zato je pripravljena plačati več. Ampak tu smo že pri ključni stranki, ki naj ostane tema za prihodnjič.
Povezava na tabelo za izračun.
Seveda tabela ni odgovor na vsa vprašanja glede cene. K ceni vpliva še veliko drugih dejavnikov. Od konkurence, uporabljenih materialov, učinkovite izdelave, ipd.
Če želite prejeti več nasvetov glede ustvarjanja vašega posla, se prijavite na naše novice in prejeli jih boste na vaš elektronski naslov.
Mnogo zanimivih informacij za ustvarjalce, pa smo dobili tudi na konferenci “You Rock on Etsy”, posnetki katere so še vedno na voljo in vam jih toplo priporočam.
2 thoughts on “Kako postaviti ceno rokodelskim izdelkom”
Izjava, da je povsem normalno, da podjetnik, ki začenja svojo pot, nekaj časa dela minus in šele po letu ali več profit, je zgrešena in škodljiva za začetnike.
Profit je potrebno delati čimprej in posel na začetku zastaviti zelo vitko. Če profita ni kmalu, potem je velika verjetnost, da je poslovna ideja slaba in trg zanjo ni pripravljen plačati.
Mogoče sem se slabo izrazila.
Seveda je potrebno delati vitko, vendar pa posel vedno zahteva svoj vložek v rast in razvoj, pa marketing, spletno stran, fotografije,.. če gre denar iz prihrankov, bo podjetnik potreboval kar nekaj časa, da bo ta vložek pokrili s prodajo izdelkov in si začel dejansko izplačevati plačo.
Kar sem hotela izpostaviti je, da si ustvarjalci največkrat niti ne izračunajo stroškov, ki jih imajo z izdelavo izdelkov ampak običajno postavijo ceno na pamet, po možnosti ceneje kot najcenejša konkurenca.